کتاب تازه: روزنامهنگاری مشارکتی
در معرفی این کتاب آمده است: «اینترنت بهعنوان رسانهای خبری، در حال رشد و بلوغ هرچه بیشتر است. هر رویداد خبری بزرگ و مهم، رسانههای آنلاین را متحول میکند و در حالیکه سایتهای خبری به پاسخگویی بیشتر سوق یافتهاند و توانایی آن را پیدا کردهاند که از عهده پاسخگویی به تقاضای خوانندگان و مخاطبانشان برآیند، اجتماعات آنلاین و سایتهای شخصی خبری و اطلاعاتی در حال ایفای نقش مهم و متنوع از طریق مشارکت هستند که تا همین اواخر، بدون توجه کافی از طرف رسانههای جریان اصلی نادیده گرفته میشد.
در حال حاضر، راهها و شیوههای بسیاری برای مشارکت مخاطبان در کار روزنامهنگاری وجود دارد، که همه آنها در کتاب «روزنامهنگاری مشارکتی» مورد بررسی قرار گرفتهاند.»
بخشی از کتاب «روزنامهنگاری مشارکتی»: «حرفه معتبر و مورد احترام روزنامهنگاری خود را در مقطع نادری از تاریخ مییابد و این برای اولینبار است که برتری و سرکردگیاش بهعنوان دروازهبان خبری نهتنها از سوی تکنولوژیهای جدید و رقبا تهدید میشود، بلکه مخاطبانی نیز که روزنامهنگاری به آنها سرویس میدهد، بهصورت بالقوه برتریاش را تهدید میکنند. ابزار انتشار وب بهدلیل کاربرد آسان، ارتباط همیشگی و دستگاههای نیرومندِ متحرکی که روزبهروز نیرومندتر میشوند، موجب میشود که مخاطب آنلاین برای مشارکت فعال در ایجاد و پخش خبر و اطلاعات، ابزاری در اختیار داشته باشد و این کار را روی اینترنت بهسادگی میتواند انجام دهد.»
«روزنامهنگاری مشارکتی» با 208 صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت 11500 تومان از سوی نشر علم منتشر شده است.